lauantai 7. toukokuuta 2016

Matkasta ja majoituksesta.

Matka alkoi tosi hyvin... En ollut varautunut käteiseen enkä ollut bussilippua valmiiksi netistä ostanut, vaan ajattelin hakevani sen matkahuollosta. Sitähän sai uuden Matkakeskuksen pihalta hakea, kun sinne löysin huomasin sen olevan kiinni. Ei jumalauta, paniikki siinä iski. Onneksi siinä oli ihana pariskunta, he kirosivat samaa asiaa. Antoivat mulle äkkiä kyydin keskustan automaatille ja sieltä takaisin Matkakeskukseen. Ihana huomata, että ystävällisiä ihmisiä on vielä.
Lennot ja junamatkat jännitti tosi paljon, vaikkakin ne meni ihan hyvin. Zwolleen tultaessa piti vaihtaa junaa kesken kaiken. En ottanut kuvia matkalta, keskityin liikaa siihen että jään oikealla paikkakunnalla poies.
Mua tultiin asemalle vastaan ja autolla käytiin hakemassa mulle pyörä, näin koulun ja työpaikan siinä ohi mennessä.


Mutta tämä paikka missä asun! Täältä on suunnilleen 6km matka keskustaan. Tosiaan pyörällä se pitäis ajaa jossain 20min, otetaan se sit kuntoiluna.
Tää paikka on vähän ku maalla. Tosi iso ja kaunis piha sekä talo. Yks pariskunta vuokrasi mulle huoneiston. Se on samassa talossa heiän kanssaan, mutta mulla on kumminkin oma sisäänkäyti. Ja siis pieni vessa, pieni kylppäri, keittiö, olohuone ja ruokatila samassa ja yläkerrassa makuuhuone. Iha liian kaunis mesta. Tästä asunnosta oon kyllä innoissani.
Pariskunta vaikutti tosi mukavalta, varsinkin se äiti. Hän olisi pesemässä mun pyykit ja haluaa että syön heiän kanssaan, ettei mullakaan menis niin paljoa rahaa. Tosi symppis ihminen :)















Asiasta kukkaruukkuu,  tuntuu et tääl tulee tosi nopsaa pimeetä, kuulen ihan ihmeellisiä eläinten ääniä, joudun seisomaa yhessä kohtaa läppärin kanssa koska wifi!, junassa ei meinannu ovista mahtua sisää, täällä ihmiset puhuu tosi hyvin englantia ja on ollu ainakin tähän asti tosi auttavaisia. Jännittää ihan hulluna vielä, toivottavasti se laantuu viikon sisää.
-Roosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti